RóBsZuM Festival dzień 3 – klub U Bazyla – Poznań

 

Ponieważ tegoroczna, ósma edycja RóBsZuM Festivalu wyszła tak doskonale, organizatorzy postanowili nas zaskoczyć i zorganizować 3 dzień festiwalu! 

 

RS8 odbył się 23 – 24 sierpnia w Międzychodzie. Tegoroczna edycja miała miejsce w Starym Porcie (Międzychodzkie Towarzystwo Turystyki i Sportów Wodnych). I była to pierwsza edycja, na którą można było dotrzeć łódką! Wśród artystów mogliśmy usłyszeć: Próchno, Non Violent Communication (NVC Ścieżka w nieznane), Welcome Idiots – The BandMucha LadacoAstrokot, UGORYSTARteSMOGGGGRETADeflator.

 

Jak wspomnieliśmy wyżej, tegoroczna edycja wyszła tak doskonale, że już teraz zapraszamy Was na przedłużenie festiwalu! Tym razem koncerty odbędą się w klubie U Bazyla w Poznaniu pod oficjalnym szyldem „RóBsZuM Festival Dzień 3”. Ze sceny usłyszymy same Róbszumowe zespoły. Zagrają dla nas Maszyny i MotyleMartim MonitzRigor Mortiss i Dyson Sphere.

Szczegóły wydarzenia i dojazd do klubu.

 

 

Martim Monitz

[Post-noise, post-punk, post-hardcore i inne posty. Bez karnawału]

bandcamp | www

Zespół z Poznania, tworzony przez muzyków grających od wielu lat w różnych składach grających szeroko pojętą muzykę alternatywną. W Martim Monitz spotkali się, by zagrać, co nie zostało zagrane i opowiedzieć, co nie zostało opowiedziane. W lutym 2019 ukazała się druga płyta zespołu wydana nakładem ATMAN Music i Extinction Records. Pierwsza płyta wydana została przez Antenę Krzyku.
Bazując na post-punkowej motoryce MM, tworzy nową jakość i niepowtarzalny styl, umiejętnie wzbogacając go sonicznym zgrzytem. Mistrzowsko kluczy między emocjami, sprawnie gra odcieniami, w których przeważają czernie i szarości. Istotną rolę odgrywają teksty: prowokacyjnie, pesymistyczne, gorzkie, ale nie pozbawione sarkazmu i ironii. Niektóre zostawiają niewielkie pole do interpretacji, inne są otwarte i nieoczywiste, łączy je przywoływanie skrajnych emocji i sytuacji.

 


Rigor Mortiss

[psycho industrial minimalism]

bandcamp | bandcamp 2

Rigor Mortiss – powstała w latach 90. XX wieku formacja Rigor Mortiss była pełną gniewu, buntu i agresji odpowiedzią na to, co działo się w muzyce tamtego czasu. Miasto ich pochodzenia – Płock, wypełnione chemicznymi zakładami przemysłowymi, z atmosferą przesyconą ołowiem, stworzyło idealne warunki dla narodzin pionierskiego na gruncie polskim zespołu. Po 20 latach przerwy zespół powrócił w odświeżonym składzie, z ożywczo nowatorskimi nagraniami – z potężniejszą dawką energii, z brzmieniowym brudem i bogactwem nowych doświadczeń. Do dziś mają się świetnie i imają się coraz to nowych projektów. Wydali EPkę „Brud”, zagrali do filmu niemego, aż w końcu są twórcami muzyki do filmu Pawła Łukomskiego pt. „Klechdy”, który otrzymał nagrody na festiwalu „LAIFA” w Los Angeles, m.in. za soundtrack. Film zebrał ponad 25 nagród na całym świecie i to nie koniec… Wiosna 2019 przyniosła nową, zbierającą świetne recenzje, płytę „Wbrewny”, która ukazała się nakładem trójmiejskiego wydawnictwa „Zoharum”.

 


Dyson Sphere

[post-rock, shoegaze, space-rock]

bandcamp

Dyson Sphere to poznański kwartet grający muzykę gitarową. Czerpiąc z shoegaze’u, post-rocka, nowej fali, a nawet metalu, zespół poszukuje ciągle nowych brzmień i emocji. W 2016 roku kwartet zarejestrował ciepło przyjętą EP zatytułowaną „Discovery”. W latach 2018-2019 Dyson Sphere skupił się na komponowaniu nowego materiału, który zostanie zaprezentowany na kolejnym wydawnictwie, jak i na nadchodzących koncertach.

 


Maszyny i Motyle

[math industrial noise]

bandcamp

Duet gitarowo-basowy z Warki sprzężony dźwiękiem z komputerem i ruchomym obrazem.
Awangarda, industrial, noise, nowoczesna alternatywa, free jazz, metalowe ekstremum. Tak w recenzjach opisywano debiutancką płytę „Panoptikon”.
Na drugim albumie „Czas” do gitary, basu i programowanej perkusji po raz pierwszy doszedł wokal. Zespół stara się nie uprzedzać do mniej oczywistych rytmów i mniej standardowych brzmień.